Kalibrace I-magic

Moderators: malfukt, Tacx support, mcorn, Tacx Moderator, Nasz, PeterK, Jerrry

Post Reply
Pedroso
Posts: 17
Joined: Thu Nov 06, 2008 5:23 pm

Kalibrace I-magic

Post by Pedroso » Thu Nov 13, 2008 7:06 pm

Tak jsem se stal konečně majitelem I-magicu a prožívám počáteční útrapy. Potřeboval bych poradit s přítlakem kola na brzdu. Podle Rádě jsem nastavil brždění 10s z 40km/h při sloop 0,0. Když s tímto nastavením pustím kalibraci objeví se mi číslo 2,4, po snížení přítlaku na hodnotu kalibrace cca. 1 začíná kolo na brzdě prokluzovat.
Dík za radu

Pedroso
Posts: 17
Joined: Thu Nov 06, 2008 5:23 pm

Post by Pedroso » Thu Nov 13, 2008 7:17 pm

Omlouvám se nechtěl jsem zakládat nové vlákno.
Jerrry prosím o smazání.

PeterK
Posts: 73
Joined: Wed Sep 12, 2007 12:20 pm
Location: Czech Republic

Post by PeterK » Thu Nov 13, 2008 8:18 pm

Omlouvám se nechtěl jsem zakládat nové vlákno.
Jerrry prosím o smazání.
Není nutno mazat. Kalibrace je téma, které tu má rozhodně místo. Já ti ale příliš neporadím. Svůj Imagic nejsem schopen zkalibrovat vůbec a Fortius měl trochu jiné parametry, ale snad i pro Imagic platí, že hodnota kalibrace není až tak stěžejní. Jinými slovy, pokud máš optimální pocit z jízdy při hodnotě 2.4 můžeš ji nechat. Pak si ji ale udržuj při konstatním tlaku pláště. Nemá cenu usilovat o hodnotu kalibrace 0.0, pokud ti kolo prokluzuje. Počet otáček válečku je rovněž spíš věcí místních podmínek. Někdo má ideální souhru váleček/plášť při 3 otáčkách a nižším tlaku v plášti, jiný při nižším přítlaku válečku a vyšším tlaku v plášti. Je lepší mít kalibraci 2.4 s tím, že ti kolo nebude prokluzovat, než 0.0 a prokluzy pokaždé, když se v kopci opřeš do pedálů. Zkus ještě upravit tlak v plášti. Pro modrý Tacx se uvádí 120 psi. Jinak toto jsou všechno spíš rady pro Fortius, Imagisti mají jistě vce zkušeností.

Jerrry
Posts: 27
Joined: Tue Oct 28, 2008 9:27 am
Location: Czech rep.

Kalibrace

Post by Jerrry » Thu Nov 20, 2008 3:50 pm

Takze, protoze vcera dorazil i-Magic, mohu se podelit o sve zkusenosti s kalibraci. Vse jsem zapojil, nastavil pritlak od oka a spustil Kalibraci.

Co me zarazilo, tak text ktery se tam zobrazi mluvi o kalibraci _motorove_ bezdy Fortius, nikoliv o magneticke i_Magicu. Na me to udelalo dojem, jako by to snad pro IM snad ani nebylo.

zacal jsem slapat, na vyzvani toho nechal, kalibrace dopadla jak ? Samozrejme 2,5 :-)))) Az jsem se lekl ...

Zacal jsem si hrat s pritlakem (zadni kolo x brzda). Nikde jsem nenasel doporuceny pritlak (mozna jsem se jen blbe dival) tak jsem pouzil to co jsem nasel nekde tady na foru - 3 otacky od momentu kdy se pneu dotkne brzdy. Takze 3 cele otacky = kalibrace 2,5

Zmensil jsem pritlak - dal dve otacky = kalibrace 1,7

Zmensil jsem pritlak na jednu otacku = kalibrace - 1,2, ale pri silnem zaberu obcas prokluzovalo zadni kolo.

Tak jsem vratil pritlak na 2 otacky a opet dostal kalibraci 1,7. Tu jsem tam nechal. Pak jsem si s tim vselijak hral, zkousel VR, RVL a po asi hodine blbnuti jsem znovu zkusil kalibraci - pritlak jsem nemenil - vysla na 1,5.

Priznam se ale, ze moc netusim k cemu mi ta kalibrace je jako dobra :-) Mam tam ted ulozenu to 1,5 co vychazi na dve otacky a 120 psi. Kdyz to utahnu vic, prijde mi to neprirozene moc. Kdyz to povolim, zacne hrozit prokluz (mozna bych to mohl povolit jeste trosku, ale moc uz ne)

Nicmene opakuju svuj dojem - podle toho textu o "motorbrake Fortius" mi prijde jako by tahle funkce nebyla pro IM.

PeterK
Posts: 73
Joined: Wed Sep 12, 2007 12:20 pm
Location: Czech Republic

Post by PeterK » Thu Nov 20, 2008 5:16 pm

K čemu je kalibrace dobrá?: http://tacxforum.ilink.nl/viewtopic.php ... alibration

Já to ještě nedočetl, takže až skončíš, bude z tebe hotová studnice moudrosti.

Je to samozřejmě pro Fortius, ale rozdíl v kalibraci Imagicu spočívá v tom, že Fortius si tu brzdu roztočí sám a pak změří, za jak dlouho zastaví, zatímco Imagic musíš rozpumpovat nohama.

SW pak na základě takto získané hodnoty tření propočítá wattový výkon (mcorn)

V této souvislosti je tedy překvapivé, že Tacxsupport tvrdí, že kalibrace na udávaný výkon nemá až tak stěžejní vliv.

Každopádně jsi mě tou svojí kalibrací navnadil, takže půjdu k trenažéru a ještě jednou to celé zopakuji. Jsem si ale jistý, že jsem měl přítlak 0 otáček a kalibraci 2,5; 1 otáčka a stále 2,5; 2-3 otáčky a pořád 2,5; 3 a více otáček vyprodukovalo kalibrační chybu. Uvidíme.

Franta666
Posts: 18
Joined: Fri Nov 07, 2008 5:16 pm

Re: Kalibrace

Post by Franta666 » Thu Nov 20, 2008 5:24 pm

Ty 3 otáčky jsou pravděpodobně z návodu na Fortius.
Kalibrace je pro to, aby jsi měl konstatntní výsledky pro porovnávání svých jízd. Pokud jsem měl kalibraci 0, tak to prokluzovalo a tím víc, čím máš víc nahuštěno. Pokud Ti vyhovuje Tvé nastavení přítlaku, pak je to OK a stačí jen občas překontrolovat. Nejspíš se bude výsledek kalibrace měnit pouze postupným samovolným snižováním tlaku pláště, resp. duše, proto doporučuji kvalitní hustou duši, která drží tlak. Pak bude po dlouhou dobu přítlak konstantní.

Pedroso
Posts: 17
Joined: Thu Nov 06, 2008 5:23 pm

Post by Pedroso » Thu Nov 20, 2008 9:32 pm

Ráďa radil nastavit přítlak tak, že se v catalistu rozjedeš na rychlost 40km/h, potom přestaneš šlapat a kolo by se ti mělo zastavit, přesně za 10 vteřin. Při tomto nastavení, které nepodkluzuje a zároveň není plášť na odvalovacím válečku zdeformovaný, mi vyšla kalibrace IM na 2,4 za studena, po zahřátí na 2,1. Věřím Ráďovi.

Jerrry
Posts: 27
Joined: Tue Oct 28, 2008 9:27 am
Location: Czech rep.

Post by Jerrry » Thu Nov 20, 2008 11:01 pm

Pedroso wrote:Ráďa radil nastavit přítlak tak, že se v catalistu rozjedeš na rychlost 40km/h, potom přestaneš šlapat a kolo by se ti mělo zastavit, přesně za 10 vteřin. Při tomto nastavení, které nepodkluzuje a zároveň není plášť na odvalovacím válečku zdeformovaný, mi vyšla kalibrace IM na 2,4 za studena, po zahřátí na 2,1. Věřím Ráďovi.
ja mu taky verim :-) ale co to znamena ??? Tedy co presne znamena to, ze se mi kolo zastavi po 10 vterinach. Co kdyz by se zastavilo po 7 vterinach ? Co by to v praxi znamenalo ? A proc text co se objevuje u funkce Calibration "mluvi" o MOTORBRAKE a FORTIU, kdyz mame IMAGIC a magnetiku ??? Je ta funkce vubec pro nas ? A kde v navodu pro IM je nekde popsan doporuceny zpusob kalibrace ? Ma u IM kalibrace jako takova vubec smysl ? :-) Hodne otazek na prvni den :-))

PeterK
Posts: 73
Joined: Wed Sep 12, 2007 12:20 pm
Location: Czech Republic

Post by PeterK » Fri Nov 21, 2008 12:03 am

Kalibrace je popsána v manuálu pro Fortius, ale je uveden postup i pro elektromagnetickou brzdu, tedy pro Imagic. http://www.tacx.com/mediatheek/files/pd ... -%20UK.pdf, strana 9.

Ta Ráďova metoda to je zřejmě nějaký jeho vlastní postup. Může být samozřejmě univerzální, ale myslím, že klíčové by mělo být, že ti přítlak sedí a kolo ani v největší zátěži do kopce či při zrychlení nepodkluzuje. Pakliže jsi pochopitelně v mezích kalibračních hodnot. Mýslím, že Ráďa psal, že má s tímto způsobem lepší zkušenosti. Těžko říct. U těhle strojů je všechno dost individuální.

Návod v manuálu říká roztočit kliky na 30 km a nechat dobrzdit. Stroj si již sám změří, za jak dlouho zastaví a stanoví, jakým způsobem bude přepočítávat výkon. Jinými slovy, jakákoli dosažená kalibrační hodnota je dobrá a mělo by nastoupit kritérium kvality jízdy. Pokud kolo reaguje bezchybně a nepodkluzuje, dál bych neřešil. Když podkluzuje, přidám přítlak, když mám pocit, že zase moc dře, uberu. když tohle vybalancuju, zklibruju a získanou hodnotu držím. Pochopitelně při stejném tlaku v plášti.

Ráďa na CD tuším vysvětloval, proč to dělá tím svým stylem, ale nechce se mi to teď dohledávat. Bude to někde na začátku.

Jiné je to, pokud se jezdí multiplayer. Tam je úzus mít kalibraci na 0 a scale factor 100, aby byli pro všechny zajištěny stejné podmínky.

Jiné také je, pokud máš reálnou možnost si změřit výkon i jinak než přes trenažér. Pak máš přímé srovnání a můžeš buď přidat nebo ubrat anebo změnit scalefactor.
Ma u IM kalibrace jako takova vubec smysl ?
Nejspíš ano, získané info údajně slouží ke správnému výpočtu výkonu.

PeterK
Posts: 73
Joined: Wed Sep 12, 2007 12:20 pm
Location: Czech Republic

Post by PeterK » Fri Nov 21, 2008 12:10 am

PeterK wrote:
Ma u IM kalibrace jako takova vubec smysl ?
Nejspíš ano, získané info údajně slouží ke správnému výpočtu výkonu.
Teď si ještě vzpomínám, že kdysi dávno tacx u Flow zdůrazňoval, že kalibrace je důležitá především proto, abys jednotlivé jízdy jezdil za stejných podmínek, jinými slovy, aby tvůj výkon byl počítán vždy stejně.

Jiný význam asi mít nebude, protože ideální přítlak válečku na plášti si určíš na základě toho, jak se ti jede.

Pedroso
Posts: 17
Joined: Thu Nov 06, 2008 5:23 pm

Post by Pedroso » Fri Nov 21, 2008 1:57 pm

Ve skutečnosti má ten přítlak jen jednu funkci, nastavení valivého odporu.
Stejně jako při reálné jízdě je rozdíl, jestli jedeš na 10 bar nebo na 2.

Post Reply

Return to “Slovenský”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest