Tacx Flow wordt niet herkend

Moderators: Tacx support, mcorn, Tacx Moderator, malfukt, Nasz, Wesp

Post Reply
Flyingdutchgirl

Tacx Flow wordt niet herkend

Post by Flyingdutchgirl » Fri Nov 18, 2016 10:40 pm

Ik heb sinds kort een Tacx Flow T2220. Netjes geinstalleerd met de Software Trainer versie 3, licentie etc.
Maar helaas zodra ik de software opstart wordt de tacx en de VR interface niet herkend.

Heb al contact gehad met Tacx maar krijg niet echt een antwoord waaraan het zou kunnen liggen. Juist nu ik zo'n zin heb om een stukje te gaan fietsen.

De VR interface (T1932 Fortius) toont een geel/oranje lampje en als ik soms op de knopjes druk begint er een rood knopje te knipperen. Software draait op een nieuwe Windows 7 laptop.

Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen? Of heeft iemand dezelfde ervaringen?

Alex Masalovich
Moderator

Re: Tacx Flow wordt niet herkend

Post by Alex Masalovich » Sat Nov 19, 2016 8:04 pm

De driver moet goed zijn geinstalleerd.

Stop de USB stekker in een USB poort. Ga dan naar (in Windows 7 en Windows Vista):
START - Computer (selecteer met rechter muisknop) - Eigenschappen - selecteer linksboven APPARAATBEHEER - Jungo
jungo%20VRdriver.jpg

Open het mapje Jungo. Hier moeten 2 bestandsnamen staan (zie foto): Windriver en VR_interface (bij oudere trainers staat hier Fortius of VR (i-)Magic trainer). Wanneer er een uitroepteken staat, selecteer het mapje met de rechter muisknop - Eigenschappen - Stuurprogramma en selecteer Stuurprogramma bijwerken.
Wanneer dit geen gewenst resultaat oplevert, selecteer nogmaals Eigenschappen - Stuurprogramma bijwerken en dan 'Op mijn computer zoeken naar stuurprogramma'. Browse dan naar C:\Program Files (x86)\Tacx\TacxTrainersoftware3\TacxDrivers en selecteer Finish (voor TTS4 ga je naar de 4 directory).

Wanneer dit geen goed resultaat oplevert, ga dan naar APPARAATBEHEER en selecteer onder Jungo de WINDRIVER en druk op de knop DELETE (verwijder bestand). Doe dit ook met de VR_interface.
Haal dan de USB stekker uit de PC, ga naar C:\Program Files (x86)\Tacx\TacxTrainersoftware3\TacxDrivers (voor TTS4 ga je naar de 4 directory) en voor de volgende bestanden uit als administrator (met rechter muisknop selecteren en dan uitvoeren als administrator).
Тренируйтесь много, отдыхайте ещё больше!

Flyingdutchgirl

Post by Flyingdutchgirl » Sat Nov 19, 2016 9:54 pm

Windriver en VR_interface staan beide in de lijst met drijvers zonder uitroepteken dus lijkt me dat deze goed geïnstalleerd zijn.

Alex Masalovich
Moderator

Post by Alex Masalovich » Sun Nov 20, 2016 5:01 pm

De twee meest voorkomende redenen waarom het programma niet werkt:
1) verkeerd geïnstalleerde driver;
2) verkeerd geïnstalleerde packages Microsoft Visual C++.

Flyingdutchgirl

Post by Flyingdutchgirl » Wed Nov 23, 2016 1:13 pm

Ik vermoed dat het probleem in Microsoft Visual C++ zit. Ik heb een versie van 2010. Kan het zijn dat er een oudere versie nodig is?

Alex Masalovich
Moderator

Post by Alex Masalovich » Wed Nov 23, 2016 4:56 pm

Het uitvoeren van een volledige herinstallatie van het programma TTS3. Het installatieprogramma detecteert en installeert de juiste versie van Microsoft Visual C++. Wenselijk is de volgende procedure (sorry, de tekst in het engels):

1) Uninstall the TTS3 via Control Panel - Programs.

2) Uninstall all the Microsoft Visual C++ via Control Panel - Programs.
Here carefully: they will be many and not in a row.

3) Uninstall the jungo driver via Device Manager.
Keep in mind that to remove the driver VRinterface, this device must be connected to the computer (for devices with a wired interface connection). Otherwise, you will not see VRinterface in Device Manager.

4) Clean the Windows registry by using:
http://www.piriform.com/Ccleaner

5) Reboot the computer.

6) Install TTS 3.13 using this link:
http://tacxdata.com/files/support/TTS3. ... ERSION.zip

janapetaccia

Post by janapetaccia » Thu Nov 24, 2016 3:03 pm

Hi, i have the i flow and when i try to start my trainnings it says 'device is not connected'but it is. I am also having problems with calibration. There is a green and yellow light on the control. thank you!

quote="Alex Masalovich"]Het uitvoeren van een volledige herinstallatie van het programma TTS3. Het installatieprogramma detecteert en installeert de juiste versie van Microsoft Visual C++. Wenselijk is de volgende procedure (sorry, de tekst in het engels):

1) Uninstall the TTS3 via Control Panel - Programs.

2) Uninstall all the Microsoft Visual C++ via Control Panel - Programs.
Here carefully: they will be many and not in a row.

3) Uninstall the jungo driver via Device Manager.
Keep in mind that to remove the driver VRinterface, this device must be connected to the computer (for devices with a wired interface connection). Otherwise, you will not see VRinterface in Device Manager.

4) Clean the Windows registry by using:
http://www.piriform.com/Ccleaner

5) Reboot the computer.

6) Install TTS 3.13 using this link:
http://tacxdata.com/files/support/TTS3. ... ERSION.zip[/quote]

Alex Masalovich
Moderator

Post by Alex Masalovich » Thu Nov 24, 2016 9:58 pm

janapetaccia wrote:Hi, i have the i flow and when i try to start my trainnings it says 'device is not connected'but it is. I am also having problems with calibration. There is a green and yellow light on the control. thank you!
First check the drivers:
viewtopic.php?f=68&t=32270#p192741

Post Reply

Return to “Nederlands”