SRM. cadanssnensor ANT+ met Tacx Neo

Moderators: malfukt, Tacx support, mcorn, Tacx Moderator, Nasz, Wesp

Post Reply
rookie77

SRM. cadanssnensor ANT+ met Tacx Neo

Post by rookie77 » Fri Sep 16, 2016 12:04 am

Beste mensen,
Vandaag mijn Neo opgehaald en maar eens een training gestart met trainerroad.
Verbazingwekkend weken de vermogens ongeveer met 20-30W af meer op de Neo dan via mijn SRM.
Voorbeeld. Bij de 8 minuten test vroeg men mij 340W in Trainerroad te fietsen wat afgelezen wordt vanuit de NEO. Dus niet van de SRM. Hoewel de Neo 340W aangaf in Trainerroad, gaf mijn SRM 370W aan. U begrijpt allen "I was toasted!!"

Waarom dit verschil?

Nu heb ik in trainerroad op de MAC een setting kunnen aanpassen en is nu mijn SRM met ANT+ (stick) in de computer leading als het gaat om vermogensmeting. De trainer past dus de weerstand automatisch aan dat ongeacht wat ik ook trap (snel langzaam, groot, klein blad) het vermogen constant blijft. Dit kan alleen in de Trainerroad software op de PC.Hiervoor moet ik wel een ANT+ stick in mijn computer hebben.

Is het in de TACX Neo zelf niet mogelijk dat het via het ANT+ protocol het vermogen afleest van mijn SRM en deze dan weer (dus vanuit NEO) doorstuurt naar bijv. Trainerroad via Bluetooth LE dat bijv. dan op mijn tablet staat? Dus niet op mijn computer?
Zelfde geld voor mijn cadanssensor etc. Het blijkt dat ik echt een ANT+ stick in mijn tablet moet stoppen alvorens ik deze signalen doorkrijg?

Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht van de NEO. Ik had de NEO gezien als een Master die op zijn beurt alle signalen weer naar een client stuurt.

Graag jullie mening. Ik hoop dat ik er naast zit.

Spiix
Developer

Re: SRM. cadanssnensor ANT+ met Tacx Neo

Post by Spiix » Mon Sep 19, 2016 8:59 am

Nope, de Neo verbindt enkel als "slave" niet als "master".
Dus als je de power vanuit je SRM wilt gebruiken zal je deze appart moeten koppelen met de software die je gebruikt

Post Reply

Return to “Nederlands”