Probleem met oude Fortius!

Moderators: malfukt, Tacx support, mcorn, Tacx Moderator, Nasz, Wesp

Post Reply
Kunk007

Probleem met oude Fortius!

Post by Kunk007 » Sat Jan 02, 2016 4:52 pm

Heb mij onlangs een oude Fortius fietstrainer aangeschaft via marktplaats.
Deze set werd compleet met computer aangeboden.
Nu wil het geval dat dit eerst perfect werkte maar nadat ik de computer van een nieuwe bios batterij had voorzien en wat geheugen (RAM) had uitgebreid werkte het niet meer.
De USB interface op het stuur(blauwe uitvoering) werd niet meer herkend in de Fortius software versie 2.01.
De Tacx system test geeft aan geen verbinding tussen USB poort computer en interface.
Toch brand het gele ledje op de interface. Na updaten Windows Vista en het herinstalleren van de software nog geen resultaat.
Wat wel opvalt is dat in apparaatbeheer van windows de drivers voor de usb verbinding goed lijken te werken.
Ook reageert de computer als ik de stekker uit of in de usb poort steek.
Heb nu echter geen flauw idee meer of dat het een software probleem is of dat mijn interface echt de geest heeft gegeven en het dus een hardware probleem is.

Na van alles geprobeerd te hebben kom ik helaas niet verder.
Misschien is er op dit forum iemand die dit probleem herkent en de oplossing weet.
Ook een mogelijkheid zou zijn om mijn interface op een bestaande werkende systeem te testen maar dat moet wel een beetje in de regio zijn waar ik woon.

Hopelijk krijg ik via dit forum wat nuttige reacties.

vriendelijke groet,

Kunk007

Kunk007

Re: Probleem met oude Fortius!

Post by Kunk007 » Sat Jan 02, 2016 9:00 pm

Kunk007 wrote:Heb mij onlangs een oude Fortius fietstrainer aangeschaft via marktplaats.
Deze set werd compleet met computer aangeboden.
Nu wil het geval dat dit eerst perfect werkte maar nadat ik de computer van een nieuwe bios batterij had voorzien en wat geheugen (RAM) had uitgebreid werkte het niet meer.
De USB interface op het stuur(blauwe uitvoering) werd niet meer herkend in de Fortius software versie 2.01.
De Tacx system test geeft aan geen verbinding tussen USB poort computer en interface.
Toch brand het gele ledje op de interface. Na updaten Windows Vista en het herinstalleren van de software nog geen resultaat.
Wat wel opvalt is dat in apparaatbeheer van windows de drivers voor de usb verbinding goed lijken te werken.
Ook reageert de computer als ik de stekker uit of in de usb poort steek.
Heb nu echter geen flauw idee meer of dat het een software probleem is of dat mijn interface echt de geest heeft gegeven en het dus een hardware probleem is.

Na van alles geprobeerd te hebben kom ik helaas niet verder.
Misschien is er op dit forum iemand die dit probleem herkent en de oplossing weet.
Ook een mogelijkheid zou zijn om mijn interface op een bestaande werkende systeem te testen maar dat moet wel een beetje in de regio zijn waar ik woon.

Hopelijk krijg ik via dit forum wat nuttige reacties.

vriendelijke groet,

Kunk007
Het is gelukt, met hulp van iemand van het forum heb ik blijkbaar de goede procedure gevolgd hiervoor met het gevolg dat het systeem weer lijkt te werken.

Leike

Re: Probleem met oude Fortius!

Post by Leike » Thu Feb 02, 2017 12:03 am

Ik heb dit zelfde probleem ook,weet iemand hier een oplossing voor?

Post Reply

Return to “Nederlands”