VCF Zomerleague en VCF League 3

Moderators: malfukt, Tacx support, mcorn, Tacx Moderator, Nasz, Wesp

Wesp

Post by Wesp » Mon Aug 14, 2006 9:22 pm

Bert heeft trouwens vandaag lekker getraind:
http://imagic.e-cycling.se/reallifevide ... /index.php :shock:

SnoekL

Post by SnoekL » Mon Aug 14, 2006 9:28 pm

Wesp_IM wrote:
Wesp_IM wrote:
Alles voor een goede pace-ride :wink:
Hoewel, motorbrake :cry:
:mrgreen:

Rein

Post by Rein » Mon Aug 14, 2006 9:32 pm

Snoekl wrote:Heb je ook de eerste rit al uitgetest?
Was van plan dat morgenavond te gaan doen, als het weer tenminste weer net zo bagger is als vandaag. Heb nu al een week niet buiten gereden.
Deze week krijg ik mijn nieuwe wielen binnen voor mijn brik, dus ik hoop dat ik er nog een beetje van kan genieten dit jaar. Het lijkt wel herfst... :?

Rein

Post by Rein » Fri Aug 18, 2006 9:28 pm

Vanmiddag een poging gewaagd. Eerst een keertje warmgereden, daarna een pacer ingesteld op -6%. Ging eigenlijk best lekker, had nog wel wat harder gekund. Alleen, af en toe is het onmogelijk om in het wiel te blijven, wat een geslinger!!! HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN!!! Ik denk dat ik de volgende keer een teiltje in mijn bidonhouder zet...

Hoopte trouwens eens een keertje voor Boud te eindigen, in Imagic was ik een seconde sneller, maar Analyzer rondde mijn tijd af naar boven en die van Boud blijkbaar naar beneden ==> gelijke tijd!!! :? Dat was dan ook mijn laatste kans vrees ik want Boud zal de volgende keer wel echt loos gaan. Ik kan ook nog wel wat sneller maar niet echt veel meer vermoed ik.
Ach, het was leuk Boud even aan het "schrikken" te maken. :wink: :wink:

Wesp

Post by Wesp » Fri Aug 18, 2006 10:30 pm

Ik reed niet erg goed de laatste rit. Ik had mijn krachten wat overschat en moest bij de eerste hobbeltjes eraf... Pijnlijk, ik zal volgende League wel weer bij de B rijden... :wink:
Rein, ik heb de laatste jaren geleerd goed tegen mijn verlies te kunnen...

Rein

Post by Rein » Fri Aug 18, 2006 10:40 pm

Ik ben ook hard bezig met de cursus "hoe leer ik tegen mijn verlies te kunnen". Spoedcursus wel te verstaan: ik sta altijd bij de onderste drie... :wink:
Maar let maar op, ik zie jou je tijd nog wel stevig verbeteren. Nog meer dan een week de tijd dus dat gaat je wel lukken!

Rein

Post by Rein » Thu Aug 24, 2006 8:53 am

NOG een Snoek :!: :?: :!: :shock: :!: :?: :!:

Wesp

Post by Wesp » Thu Aug 24, 2006 9:32 am

Wesp_IM wrote:Ik reed niet erg goed de laatste rit. Ik had mijn krachten wat overschat en moest bij de eerste hobbeltjes eraf... Pijnlijk, ik zal volgende League wel weer bij de B rijden... :wink:
Rein, ik heb de laatste jaren geleerd goed tegen mijn verlies te kunnen...
Gisteren ging het lekker 12:15 8) ... Geen reden meer om nog eens te proberen met 44 km/h... Ik haat die hobbeltjes rond het meer en in de duinen :twisted: ...

Wesp

Post by Wesp » Thu Aug 24, 2006 9:36 am

@ Peter van Zantvoort

Had jij problemen met de upload? Nog steeds? Keith leerde mij dat als je pop-ups toestaat van de website de inlog lukt. Zie FAQ op website...

SnoekL

Post by SnoekL » Thu Aug 24, 2006 9:05 pm

Rein wrote:NOG een Snoek :!: :?: :!: :shock: :!: :?: :!:
Ja Ja

En het is nog een broer ook van Cees en mijzelf. :D :D

Laurens Snoek

Rein

Post by Rein » Tue Aug 29, 2006 9:19 am

Gisteravond nog eens geprobeerd een plaatsje te stijgen in de ranglijst. Moest 3 seconden verbeteren om gelijk te komen met Snoek #3 Jan. Had wat pacers ingesteld en reed me helemaal stuk. Gevolg: niet gelukt...

Blijf het instellen van de pacers trouwens vreemd vinden. Soms stel je ze in, kun je ze bijhouden en blijkt je tijd langzamer dan berekent. Gisteren de tijden berekent m.b.v. een programma'tje van een ander forumlid wat ik vaker gebruik en wat al eens accurater is gebleken. De voorspelling van wat de tijden dan worden met aftrek van een percentage is daarmee meestal beter...
Normaliter zijn de tijden berekent door de fortius-software te optimistisch, vandaar dat dat programmatje bij eenzelfde percentage langzamere tijden opgeeft (bijv. -6% van tijd X is bij fortius bijv. 3:30, terwijl het programmatje 3:35 geeft). Het programmatje suggereert dan bijv. -6% om 3:35 te halen. In fortius geef je dan -6% in en zie je dat je tijd 3:30 gaat worden maar uiteindelijk wordt het toch 3:35
Gisteravond echter bleek dat de tijden uiteindelijk toch gelijk waren aan wat de fortius suggereerde, zodat de percentages die ik opgaf te hoog waren en ik me dus opblies.
Een verwarrend verhaal... :?
Kort gezegd: ik ben weer eens wezen snoeken maar weer in mijn reet gebeten door zo'n beest! :wink:

Wesp

Post by Wesp » Tue Aug 29, 2006 9:49 am

De niet aangepaste tijden van opponenten kloppen wel. Ik rijd meestal tegen mezelf met correctie (ik weet dat ik maxiamaal -4 tot -5% sneller kan dan zonder pacer) en niet aangepaste tijden van tegenstanders. Hierbij zijn me die problemen nooit opgevallen.

Rein

Post by Rein » Tue Aug 29, 2006 10:11 am

Wesp_IM wrote:De niet aangepaste tijden van opponenten kloppen wel. Ik rijd meestal tegen mezelf met correctie (ik weet dat ik maxiamaal -4 tot -5% sneller kan dan zonder pacer) en niet aangepaste tijden van tegenstanders. Hierbij zijn me die problemen nooit opgevallen.
Inderdaad, zolang je van de %-toetsen afblijft en de tijden niet aanpast van de opponenten klopt het allemaal wel.
Toch heb ik al meerdere keren vreemde dingen meegemaakt, ook als ik gewoon alleen de percentages aanpas bij de selectie van opponenten. Het komt af en toe voor dat de eindtijden heel anders zijn dan voorspeld. Het komt zelfs weleens voor dat de gele truirijder (die toch als eerste moet finishen) als 3e over de streep komt. Nogal lullig, heb al vaker vreemd opgekeken toen ik in het wiel van Lance over de streep kwam en toch de 4e tijd kreeg toegewezen (misschien een soort doping-straf of zo? :wink: )

Maar zoals ik al schreef, gisteren werkte alles naar behoren. Maar omdat ik daar niet vanuit was gegaan werkten mijn benen niet naar behoren :x !

Misschien treedt dit probleem niet op bij Imagic-gebruikers met blue software en wel bij de fortius-gasten... Het feit dat iemand een excel-programma'tje heeft gemaakt om tijden beter te kunnen voorspellen geeft i.i.g. wel aan dat er toch iets niet helemaal klopt!
Ik heb ook de indruk dat het probleem groter wordt zodra je meerdere pacers gebruikt, en ook als de percentages groter worden (gisteren gebruikte ik 5 pacers, waarvan er 1 een correctie had van 10%...).

Het vervelende van dit alles is dat het probleem niet consistent is en dus ook moeilijk te reproduceren. Soms twijfel ik zelfs aan mezelf en denk ik dat ik me het allemaal verbeeld t.g.v. lichamelijke uitputtingsverschijnselen...

Rein

Post by Rein » Tue Aug 29, 2006 10:20 am

SnoekC

Post by SnoekC » Thu Aug 31, 2006 11:27 pm

Rein,

Ik heb dit probleem vorig jaar ook gehad. Ontstaat met name als je 5 pacers gebruikt. Ik gebruik nu meestal geen pacers meer. Ik merk dat ik niet goed ben in het volgen van pacers, ik rijd mezelf meestal stuk door het jojo effect waarbij ik de pacer steeds inhaal.

Als ik dan toch een pacer instel (meestal als ik een rit voor de tweede keer rijd) gebruik ik er slechts 1. De ervaring leert namelijk dat ik toch achter de snelst ingestelde pacer aan rijdt. Als ik deze pacer dan niet meer kan volgen ben ik ook niet meer in staat om de ander pacers te volgen. De benen kunnen het jojo'en dan niet meer aan. Daarom stel ik nu maximaal 1 pacer in.

Ga misschien morgen nog een keer rijden, zal een pacer instellen, misschien kan ik nog wat extra tijd winnen.

Groetjes,

Cees

Rein

Post by Rein » Fri Sep 01, 2006 12:02 am

Hoi Cees,

tijdje geleden dat je hier actief was. Kost mij weer een plaatsje in de ranglijsten :wink: ...
Ja, dat vermoedde ik ook, dat het aantal pacers te maken heeft met het probleem. Ik gebruik er altijd 5, in de hoop dat ik kan aanpikken bij een langzamere als ik de snelste niet kan bijhouden. Maar je hebt gelijk, het komt er eigenlijk altijd op neer dat ik ook altijd de snelste probeer te volgen, en als ik dan moet lossen, ik ook niet meer kan aanpikken bij de anderen.
Vandaag met slechts 2 pacers gereden: je broer Jan en nogmaals hem op -1%. Kon hem te grazen nemen op dat steile stukje, maar ik vraag e af of hij wel voluit ging... Wel leuk trouwens, 3 broers die meedoen en allemaal beesten op de fiets!
Overigens gebruik ik meestal mezelf als pacer, dit was eigenlijk de eerste keer dat ik iemand anders gebruik. Ik rijd dan meestal de 1e keer redelijk rustig en gelijkmatig, zodat ik wat minder last heb van het jojo-effect waar jij het over hebt.

SnoekC

Post by SnoekC » Fri Sep 01, 2006 4:59 pm

Ben een tijdje niet actief geweest, fiets in de zomer liever buiten. Ik heb nu de eerste rit weer gereden. Ben wel van plan deze winter fanatiek mee te doen aan alle competities.

Het team event lijkt me in iedergeval al een leuk begin.

Of we allemaal beesten zijn moet je natuurlijk nog maar afwachten :wink:

Rein

Post by Rein » Wed Sep 27, 2006 4:52 pm

Zag daarnet dat Jan Snoek me in de 3e ronde weer te snel afwas!!! Hij had me al gedwongen tot een extra ritje omdat hij een eerdere poging van mij verbeterd had. Was er in geslaagd hem afgelopen zaterdag toch weer voorbij te gaan. In mijn euforie :D :D :D daagde ik hem uit (in de comments van mijn rit) om het zondag nog maar eens te proberen...

En wat denk je: is -ie toch weer zo'n halve minuut sneller :shock: ! Ik ook met mijn grote bek. Weer in mijn reet gebeten door een snoek! :wink:

hansennick

Post by hansennick » Wed Sep 27, 2006 5:18 pm

Sorry Rein maar ik had hem gebeld en gezegd dat jij hem had uitgedaagd..
Hij zei meteen dan pak ik hem morgen..

Hij daagde jou ook weer uit voor a late sunny sunday afternoon..hahah

Jan Snoek

Post by Jan Snoek » Wed Sep 27, 2006 6:09 pm

Rein,

Wat gaan we in ronde 4 doen :?:

Hoe heb je je ritje van ronde 4 gereden :?:

Ik zal eerdaags een poging doen om je weer eens door een Snoek in je reet te laten bijten :lol:

Post Reply

Return to “Nederlands”