Rem iflow

Moderators: malfukt, Tacx support, mcorn, Tacx Moderator, Nasz, Wesp

Lunatix
Site Admin

Re: Rem iflow

Post by Lunatix » Fri Oct 02, 2015 1:21 pm

ron273 wrote:Het is al weer even geleden, maar inmiddels heb ik van TACX een proeflicentie TTS4 ontvangen. Helaas lost dit mijn probleem niet op. Ook heb ik een nieuw kastje voor op het stuur ontvangen, ook dat helpt niet. Vandaag heb ik de TTS4 op een andere PC geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Alleen de kabels zijn nog niet gewisseld (USB, lintkabel naar motor en VR kabel).

Ik ben erg benieuwd of er nog anderen zijn met dit probleem. De winter komt er weer aan en ik wil graag weer een werkende systeem. Het kan toch niet zo zijn dat ik een compleet nieuw systeem moet gaan kopen?
Heb je dit geprobeerd met TTS4.16.4 dit gaf namelijk een zéér grote verandering voor USB remmen.

ron273

Post by ron273 » Sat Oct 31, 2015 11:23 am

Lunatix wrote:
ron273 wrote:Het is al weer even geleden, maar inmiddels heb ik van TACX een proeflicentie TTS4 ontvangen. Helaas lost dit mijn probleem niet op. Ook heb ik een nieuw kastje voor op het stuur ontvangen, ook dat helpt niet. Vandaag heb ik de TTS4 op een andere PC geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Alleen de kabels zijn nog niet gewisseld (USB, lintkabel naar motor en VR kabel).

Ik ben erg benieuwd of er nog anderen zijn met dit probleem. De winter komt er weer aan en ik wil graag weer een werkende systeem. Het kan toch niet zo zijn dat ik een compleet nieuw systeem moet gaan kopen?
Heb je dit geprobeerd met TTS4.16.4 dit gaf namelijk een zéér grote verandering voor USB remmen.
Heb deze thread al een tijdje niet meer bezocht. Ik zal dit vandaag eens proberen. De update is wel voor Windows 10. Mijn systeem draait op Windows 7 en ben niet zo gecharmeerd van Windows 10, dus ben niet zo happig om te upgraden.

ron273

Post by ron273 » Mon Nov 02, 2015 1:17 pm

OK,

Na veel nadenken toch een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd en vervolgens TTS 4 naar de laatste versie bijgewerkt.
Onder TTS 3 ziet hij mijn trainer niet meer, alleen de hartslagband wordt herkend. Dat zou consistent zijn met de verhalen die ik lees over de ondersteuning van TTS 3 onder Windows 10.

Ik heb de hardware opnieuew gecalibreerd en in Catalyst een nieuwe training aangemaakt en die zojuist gefietst. Alles lijkt te werken, de rem doet geen rare dingen en het vermogen, cadans en snelheid lijken prima met elkaar in overeenstemming te zijn. Dit was echter een korte training, ik zal binnenkort eens langer fietsen en kijken of het probleem dan alsnog optreedt.

Voorlopig lijken de problemen voorbij te zijn door de PC bij te werken naar Windows 10 en TTS4 bij te werken naar 4.16.4.0.

Lunatix
Site Admin

Post by Lunatix » Tue Nov 03, 2015 10:42 am

ron273 wrote:OK,

Na veel nadenken toch een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd en vervolgens TTS 4 naar de laatste versie bijgewerkt.
Onder TTS 3 ziet hij mijn trainer niet meer, alleen de hartslagband wordt herkend. Dat zou consistent zijn met de verhalen die ik lees over de ondersteuning van TTS 3 onder Windows 10.

Ik heb de hardware opnieuew gecalibreerd en in Catalyst een nieuwe training aangemaakt en die zojuist gefietst. Alles lijkt te werken, de rem doet geen rare dingen en het vermogen, cadans en snelheid lijken prima met elkaar in overeenstemming te zijn. Dit was echter een korte training, ik zal binnenkort eens langer fietsen en kijken of het probleem dan alsnog optreedt.

Voorlopig lijken de problemen voorbij te zijn door de PC bij te werken naar Windows 10 en TTS4 bij te werken naar 4.16.4.0.
Er is ook een oplossing voor je REM in TTs3 te laten vinden, namelijk het kopieren van je TacxUSB.DLL

Benergy

Post by Benergy » Fri Nov 20, 2015 6:45 pm

Mijn PC draait windows 10 x64 met de laatste updates en mijn versie van TTS4 is nu 4.17.3
Maar ik heb nog steeds problemen met de rem als ik met het I-flow kastje en de TTS4 software werk.
Gebruik ik het Flow kastje zonder de aansluiting op PC dan werkt de rem wel zoals verwacht.

Ik ben absoluut niet tevreden over hoe de rem in combinatie met PC en TTS4 werkt, daar kan ik echt niet fatsoenlijk mee trainen.
De rem schiet werkelijk soms willekeurig van veel te zwaar naar normaal op een vlak stuk.
Ga je een heuvel op dan schakelt de rem zoals verwacht zwaarder (howel ik keeg idee heb of de zwaarte wel klopt) maar schakelt niet goed terug als je terug gaat naar een daling of vlak.
Ga je je 3% naar beneden en moet je nog stevig doortrappen :evil:

tvangrin

Post by tvangrin » Mon Jan 18, 2016 10:54 pm

Benergy wrote:Mijn PC draait windows 10 x64 met de laatste updates en mijn versie van TTS4 is nu 4.17.3
Maar ik heb nog steeds problemen met de rem als ik met het I-flow kastje en de TTS4 software werk.
Gebruik ik het Flow kastje zonder de aansluiting op PC dan werkt de rem wel zoals verwacht.

Ik ben absoluut niet tevreden over hoe de rem in combinatie met PC en TTS4 werkt, daar kan ik echt niet fatsoenlijk mee trainen.
De rem schiet werkelijk soms willekeurig van veel te zwaar naar normaal op een vlak stuk.
Ga je een heuvel op dan schakelt de rem zoals verwacht zwaarder (howel ik keeg idee heb of de zwaarte wel klopt) maar schakelt niet goed terug als je terug gaat naar een daling of vlak.
Ga je je 3% naar beneden en moet je nog stevig doortrappen :evil:
Hallo,

Iemand al een oplossing gevonden voor de problemen van de I-flow? Een aantal weken geleden ook eentje aangeschaft maar ook nog niet veel plezier aan kunnen beleven. Ondertussen al een nieuwe VR interface gekregen via support maar ook dit lijkt niet te helpen.
Heb precies het idee dat het erger geworden is sinds de upgrade naar de advanced TTS4 software.
Ik gebruik windows 8.1 en TTS versie 4.18.5
Geraak tijdens de training erg gefrustreerd dus als iemand een oplossing heeft gevonden zou ik heel erg dankbaar zijn :-)

Gr,
T

agostinho

Post by agostinho » Mon Jan 18, 2016 11:52 pm

Je kan onderstaande eens proberen:
How I fixed it:

1. First keep taking batteries in and out until the boot 0.0.8 message is displayed with the unit's serial number.

2. Then try using the tacxupdate.exe program. First you will get a message when selecting Vortex update:
"Vortex initialization is failed.this program has to quit"

3. Disconnect the USB stick

4. Try to update again using tacxupdate.exe

5. Reconnect USB stick

6. Select the "Skip Detection" option

7. Then select the firmware update, and click "update"

8. The process after that is the same as updating the firmware normally.

ps I previously had already updated the firmware months ago to 0.1.4

Hope it helps somebody...

Als dit niet lukt kan je een mail sturen via de support tool.

Martijn Pauw

Post by Martijn Pauw » Fri Feb 26, 2016 9:39 pm

Inmiddels is het alweer eind februari en heb mijn Tacx I-flow weer in de hoek gegooid nadat ik me 10 min had zitten ergeren aan de rem die niet functioneerde. Ben benieuwd of er al weer meer nieuws is vanuit Tacx.

agostinho

Post by agostinho » Fri Feb 26, 2016 10:27 pm

Je kan ook Tacx in Nederland via E-mail ( Support@tacx.nl )contacteren en een afspraak maken om je online verder te helpen. Zij laten je dan weten wanneer ze je bellen, nemen je computer vanop afstand over en kijken mee wat er fout loopt. Indien mogelijk helpen ze je meteen voort.

vilmore

Post by vilmore » Fri Aug 19, 2016 3:24 pm

Hallo iedereen,

Ik heb hetzelfde probleem als de mensen hierboven. Blijkbaar hebben veel mensen hetzelfde probleem en heeft er niemand een oplossing of weet niemand juist waar het probleem zit. Mensen die door tacx support worden geholpen lijken dan toch hun oplossing niet op het forum te posten.

Ik ben ongelooflijk ontgoocheld en gefrustreerd door de problemen met de trainer. Die is eigenlijk niet eens bruikbaar als interactieve trainer. Je kan beter een video op youtube bekijken in combinatie met een simpele oude trainer zoals ik vroeger deed. Ik vind dat dit heel slecht overkomt voor Tacx als merk, ik ben duidelijk niet de enige met dit specifieke probleem.

Ik wil nog vanalles proberen. Iedere mogelijk(redelijke) oplossing die iemand aanbied wil ik proberen. Voorlopig heb ik de TTS4 al ge-update naar versie 4.16. Dit heeft het probleem echter niet opgelost.

Ik zou graag de firmware van de i-Flow proberen updaten, maar ik kan online niets vinden hoe dit mogelijk is.

De stappen die hierboven door agostinho zijn gekopieerd lijken niet van toepassing op de i-flow? (of ik weet niet over welke batterijen en usb stick er gesproken wordt, voor zover ik weet zitten er geen batterijen in de i-flow)

please help...

Post Reply

Return to “Nederlands”