Rem iflow

Moderators: malfukt, Tacx support, mcorn, Tacx Moderator, Nasz, Wesp

Giby

Rem iflow

Post by Giby » Tue Jan 21, 2014 9:10 pm

Ik bezit een upgrade iflow met TTS4.
Telkens ik begin te rijden in een vrije training heb ik het gevoel dat de rem werkt. Dit met slope 0%.
Na enige minuten verdwijnt dit en kan je effectief rijden aan 0%.
Bij de start van een nieuwe ronde begint dit terug voor een tijdje. Iemand idee wat het probleem is?

Gerrito

Re: Rem iflow

Post by Gerrito » Sun Feb 02, 2014 11:37 pm

Ik heb net zoiets. tijdens Catalyst training (BRA7) continue gevoel dat rem teveel weerstand geeft. Alles nagelopen, bandenspanning 8 bar, roldruk 2 slagen aan knop, laatste software-update.
1x na ca. 42 min ineens veel lagere weerstand.
Zojuist na 53 min ineens lagere remweerstand.
Ook heb ik het gevoel dat de rem niet meer en minder weerstand geeft bij verandering van helling, rem werkt bij VR en video wel voelbaar.
Wat is dit?

redeye52a

Post by redeye52a » Sat Feb 15, 2014 5:24 pm

Hoi,

Iemand hier een oplossing voor. Heb dit sinds enkele weken ook. Lijkt wel of je steeds bergop dient te rijden....Na enige tijd (willekeurig volgens mij) verminderd de weerstand plots.

Valentijn

Post by Valentijn » Tue Mar 18, 2014 10:52 pm

Ook ik heb hetzelfde probleem.
Een nieuwe iflow gekocht, alles werkt goed.
De laatste dagen bij het starten van bijv een vrije training is de weerstand tijdens het starten veel te hoog.
Effe rustig warmdraaien is er dus niet bij, meteen vol aan de bak.

De slope staat standaard op 0.
Als ik nu de slope hoger of lager zet maakt het geen enkel verschil, hij reageert gewoon niet.

Samme

Post by Samme » Thu May 22, 2014 9:16 am

Ik heb eveneens een i-flow.
Dit probleem heb ik heel regelmatig en er is niet echt lijn in te krijgen waarom.
Heb al een beetje alles geprobeerd.
Soms lijkt de rem na 10sec los, soms na 45minuten.
Probleem is dat je dan direct in het rood gaat.

riviera

Post by riviera » Fri Nov 21, 2014 11:47 pm

is hier al een oplossing voor gevonden?

agostinho

Post by agostinho » Fri Jan 09, 2015 1:02 pm

Ik zit ook al een aantal maanden met dit probleem sinds de upgrade naar de advanced tts. Ik had reeds de 4.13.0 versie nog voor ze officieel online stond. Ik heb de interface vervangen. Ik heb zelfs een andere rem gemonteerd en ook na X aantal mails met Tacx support is het probleem niet opgelost. :( Gisteren, bij het begin van de warm-up hetzelfde probleem. Na een paar minuten ok. :D Ik ga dan de Gavia (film) beklimmen. Bij de start lijkt alles ok en vanaf het moment dat het stijgingspercentage stijgt gaat de snelheid in 't rood. :evil: Op basis van een berekening na de klimsessie (trapfr. x wielomtr : gem 34x24) zou ik 24 km gereden hebben. Dat is 3 km meer dan wat tacx aangeeft of te wel 12,86km/hr ipv 9,73. Een wereld van verschil. Voor Tacx support is het voorlopig ook nog steeds een raadsel. Ik hoop toch dat men vlug een antwoord vindt. Ik wil niet alleen trainen, maar op het einde van de training wil ik juiste cijfers en evt vordering (of terugloop :roll: ) zien.

jan ter harmsel

Post by jan ter harmsel » Fri Jan 09, 2015 7:32 pm

agostinho,
Dat het wiel een grotere 'afstand' heeft afgelegd dan het parcours is het gevolg van de wijze waarop de iflow functioneert.
Ik begrijp niet dat taxsupport dat niet heeft aangegeven.
Het begrip virtuele snelheid kun je vinden op:http://www.tacx.com/nl/products/trainers/flow#tab_2
Het komt erop neer dat er een virtuele 'continu variable versnellingsbak' tussen je wiel en de 'weg' zit.
Vanaf een bepaalde helling krijg je niet meer weerstand als het steiler wordt. Maar je ziet wel de (rode) snelheidsmeter teruglopen. (Als je tenminste dezelfde trapfrequentie aanhoud) Je wiel maakt dus op die manier meer meters dan die je aflegt op het beeldscherm.

jan ter harmsel

Post by jan ter harmsel » Fri Jan 09, 2015 7:39 pm

Ik heb eveneens een i-flow.
Hetzelfde probleem heb ik bijna altijd.In mijn geval lost de rem meestal tussen 5 en 10 minuten. Het probleem is dan inderdaad dat je niet lekker kan infietsen.
Vervelend is ook dat iets vergelijkbaars gebeurd tijdens een RLV. Wanneer van een klim naar een afdaling wordt overgeschakeld. De software denkt dat er minder geremd wordt en geeft daardoor een veel lager vermogen aan dan daarvoor in de klim, terwijl je met dezelfde inspanning moet doortrappen. Dit gebeurt gelukkig minder frequent.

agostinho

Post by agostinho » Fri Jan 09, 2015 10:31 pm

Hoi Jan, Het verhaal van die virtuele snelheid ken ik wel. Het probleem situeert zich bij vertrek. Zonder slope en in de kleinste versnelling is het precies alsof ik 120W duw. Een keer is het weg na 1 min. dan eens 10 min. Drie kwartier is ook al gebeurd. Als hij dan eindelijk loslaat en ik na verloop van tijd boven de 340 W kom, loopt hij weer vast en begint het verhaal opnieuw. Normaal zou dit, althans niet onder de 700W mogen gebeuren, of zie ik dit verkeerd?

jan ter harmsel

Post by jan ter harmsel » Sat Jan 10, 2015 12:30 am

Ja Okee, daar heb je helemaal gelijk in. Dat hij in het begin te veel weerstand geeft heb ik ook veel last van. Ik had al het plan gevat om de rem te gaan vervangen. Maar uit jou verhaal maak ik op dat dat ook zinloos is. jammer.

agostinho

Post by agostinho » Sun Jan 11, 2015 12:25 pm

Jan, De rem vervangen heeft inderdaad geen zin. Ik had die van mij schoonzoon gemonteerd en die had hetzelfde probleem. Volgens mij is er gewoon een softwareprobleem. Gisteren reed ik weer een rit. Pas na een half uur liep het normaal en na nog eens een uur trainen ging ik harder doorduwen. Net als eergisteren op precies 341 WATT viel hij weer uit. Kunnen jullie dit allen eens uittesten? Ik heb nog een tweede vraag : met welke Windows werken jullie? Ik probeer zoveel mogelijk info aan Tacx support door te spelen in de hoop dat ze hiermee verder kunnen. Alvast bedankt. Sportieve groeten, Patrick.

coa

Post by coa » Thu Jan 29, 2015 3:26 pm

Bij mij hetzelfde probleem. Bij start op vlak terrein flink duwen en opgegeven vermogen is veel te laag voor het gevoel. Na enige tijd en willekeurig schiet de rem los en voelt alles natuurlijk aan. Totdat na een klim er weer een afdaling komt en de boel weer vast zit en je zelfs bij afdalen weerstand ondervind. Dit is zo in TTS3 als in TTS4. Zo te lezen lijkt dit toch een veel voorkomend probleem. Heb momenteel een ticket bij Tacx support lopen en hoop dat ze me verder kunnen helpen.

agostinho

Post by agostinho » Fri Jan 30, 2015 11:22 pm

Klopt, maar in TTs3 zijn de problemen nog groter. Daar gaat het vermogen wel evenredig omhoog met de slope. Althans tot 4%. Vanaf 5% valt het vermogen met de helft terug terwijl ik even hard moet duwen. Al verhoog ik de slope tot 15%, dan nog blijft de druk gelijk.

ron273

Post by ron273 » Mon Apr 06, 2015 3:10 pm

Heb dezelfde problemen. Na gemeld te hebben bij de supportdesk, kreeg ik de volgende mail:
Hallo Ronald,

We hebben dit ook gezien en ook andere gebruikers hebben hier last van (niet alle)
We zijn op het moment aan het uitzoeken wat dit probleem veroorzaakt.
Als het probleem gevonden is zullen we dit met een software update oplossen.

Kind Regards,

Tacx Support
Dat is inmiddels 6 weken geleden. Ik heb het probleem al sinds december. Heb deze week om een update gevraagd.

Iemand een workaround gevonden?

Ronald

agostinho

Post by agostinho » Mon Apr 06, 2015 8:15 pm

ron273 wrote:Heb dezelfde problemen. Na gemeld te hebben bij de supportdesk, kreeg ik de volgende mail:
Hallo Ronald,

We hebben dit ook gezien en ook andere gebruikers hebben hier last van (niet alle)
We zijn op het moment aan het uitzoeken wat dit probleem veroorzaakt.
Als het probleem gevonden is zullen we dit met een software update oplossen.

Kind Regards,

Tacx Support
Dat is inmiddels 6 weken geleden. Ik heb het probleem al sinds december. Heb deze week om een update gevraagd.

Iemand een workaround gevonden?

Ronald
Hoi Ronald, Ik heb meermaals contact gehad met de mensen van Tacx support. Met de feedback die ik hen gegeven heb zijn ze aan de slag gegaan en ik kreeg onlangs bericht dat men de fout in de software zou gevonden hebben. Alleen is het nu wachten tot er een update is. En dat kan nog even op zich laten wachten. Positief is wel dat er weldra een einde komt aan dit probleem. Geduld hebben zou ik zeggen.

coa

Post by coa » Tue Apr 07, 2015 3:03 pm

Na online inloggen op mijn computer door Tacx geen fouten gevonden op mijn computer.
Vervolgens hebben ze mij een nieuwe rem gestuurd.
Het verwisselen van alleen de rem leverde ook niets op.
Momenteel staat mijn rem en interface in de testbank bij Tacx.
Nu ca twee weken geleden opgestuurd.
Men is met het probleem bezig.
Ik zou zeggen afwachten dus.

ron273

Post by ron273 » Fri Apr 17, 2015 4:29 pm

Deze week weer een email van Tacx support gekregen:
Dit zou in de laatste 4.14.1 versie opgelost moeten zijn.
Nu heb ik TTS3 zoals ik in de initiele mail al had aangegeven, dus maar weer terug naar Tacx.

Ik kreeg de volgende mail terug:
Er zijn een paar oplossingen maar die werken niet voor iedereen.

1) Gebruik een USB hub of USB 2.0 poort
2) Zet de USB power settings uit, zoals in de bijlage te zien is.
3) Schakel dit ook uit in de BIOS (indien mogelijk)

Hoe in de BIOS te komen
1. Tijdens het opstarten van de pc, net voordat Windows start, drukt u op de F1, ESC van de DEL-toets
2. Dan zal u in het BIOS menu te krijgen
3. Hier moet je de USB geavanceerde instellingen wijzigen. Je moet de Intel xHCI instellingen van "Auto Smart" naar Uitgeschakeld instellen.

Nadat je dat gedaan hebt controleren of de trainer weer werkt.
tacx1.jpg

Helaas werkt dit voor mij niet. Het lijkt erop dat ik over moet naar TTS 4, maar voordat ik dat doe, wil ik natuurlijk wel zeker weten dat dit de oplossing is. Voorlopig heb ik voor een paar honderd euro aan ijzer in huis waar ik niets aan heb. Ben tot nu toe nog niet erg tevreden over de afhandeling.

Hopelijk hebben andere gebruikers hier wel iets aan.

ron273

Post by ron273 » Sun Aug 09, 2015 7:51 pm

Het is al weer even geleden, maar inmiddels heb ik van TACX een proeflicentie TTS4 ontvangen. Helaas lost dit mijn probleem niet op. Ook heb ik een nieuw kastje voor op het stuur ontvangen, ook dat helpt niet. Vandaag heb ik de TTS4 op een andere PC geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Alleen de kabels zijn nog niet gewisseld (USB, lintkabel naar motor en VR kabel).

Ik ben erg benieuwd of er nog anderen zijn met dit probleem. De winter komt er weer aan en ik wil graag weer een werkende systeem. Het kan toch niet zo zijn dat ik een compleet nieuw systeem moet gaan kopen?

freedel79

Post by freedel79 » Wed Sep 30, 2015 11:18 am

Is er ondertussen al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Post Reply

Return to “Nederlands”