Ny hjemmetræner.

Moderators: Tacx support, JörgenJ, mcorn, Tacx Moderator, malfukt, Nasz

Post Reply
Coltsfan

Ny hjemmetræner.

Post by Coltsfan » Thu Aug 23, 2012 1:43 pm

Ok, har for nylig købt min første hjemmetræner, en Genius 2000.

Har haft en del problemer med edn indtil nu, og vil høre om nogle har nogle ideer til løsninger:

Når jeg kører er min Watt på skærmen mellem 4-10 watt. Den er helt uafhængig om jeg et øjeblik træder hårdere, og det er mildest talt skidt, så er det jo ligegyldigt om den er der.

Km/t målingen er ligeledes konstant, hvis jeg kører en flad strækning er den ca f.eks 40,3/time hele vejen uafhængigt af hvor hårdt jeg træder ligeledes.

Min styring er megeet følsom, og jeg drejer fra side til side helt ukontrolleretr selvom jeg kun bevæger styret en lille smule.

Har ikke kørt en strækning længere end 5 min før softwaren crasher, har version 4.1.

Når jeg rammer en stigning går jeg bogstaveligt helt i stå, kan kun bruge softwaren til at køre flade strækninger, fordi når jeg rammer et bjerg går wattene ned og cyklen i softwaren går helt i stå lige meget hvor meget jeg træder.

Havde købt cyklen til en lejlighed, og det vil jeg sige til andre. Det skal virkelig være nogle flinke naboer, da maskinen larmer så utroligt meget, kan have den på min altan, men får kommentarer fra naboerne om larmen. Det havde jeg ikke regnet med inden jeg købte produktet.

Er meget ked af at have købt dette produkt, og håber det er nogle problemer der kan løses, ellers må jeg virkelig fraråde alle at købe dette produkt, der ikke kan de mest basale ting jeg forventer af en hjemmetræner, såsom hastighedsmåling og wattmåling.

clucking

Post by clucking » Thu Aug 30, 2012 11:07 pm

Hej,

Det er jo absolut ikke som det skal være og langt fra den oplevelse jeg har med min egen Genius. Den kører næsten lydløst, og modstanden er soft skiftende.

Hvad er specifikationerne på din PC?
I hvilken ende af DK bor du?
Shuttle XPC SX58H7 PRO
Intel i7-980 w. 6 Cores 3.33 GHz
16 GB Ram
GeForce GTX 750 Ti 2GB eVGA
Win 10 64 bit
500 GB SSD
Epson projector using 1980x1020
Neo running TTS and Bushido Smart running Tacx iPad app

Hans Jørn

Problemer med opstart af Genius T2000

Post by Hans Jørn » Sat Dec 08, 2012 5:33 pm

Hej,
Jeg har lige købt en Genius Multiplayer T2000. Kom godt igennem samling og PC installation men har problemer med at køre "ruter" selv om jeg har haft en erfaren Tacx bruger til at hjælpe.
Den korte fortælling er, at skærmen viser en meget lav fart på omkring 8 km/t (filmen kører tilsvarende langsom) uanset hvor hurtigt jeg træder, og efter kort tid (2-3 minutter) begynder det at lugte af brændt gummi. Jeg har købt "hele udstyret" dvs. også Tacx dæk.
Er der et godt råd til hvad jeg kan have gjort forkert? Eller må jeg hen til forhandleren (Heino) og få dem til at kigge på motor-enheden?
Hilsen
Hans Jørn
Glostrup

clucking

Post by clucking » Sun Dec 09, 2012 12:50 pm

Det lyder umiddelbart som en hardware fejl med bremsen. Hvilken værdi får du ved en kalibrering?
Shuttle XPC SX58H7 PRO
Intel i7-980 w. 6 Cores 3.33 GHz
16 GB Ram
GeForce GTX 750 Ti 2GB eVGA
Win 10 64 bit
500 GB SSD
Epson projector using 1980x1020
Neo running TTS and Bushido Smart running Tacx iPad app

Post Reply

Return to “Scandinavo”