Tacx T1941 - Hvad gør jeg ??

Moderators: malfukt, Tacx support, JörgenJ, mcorn, Tacx Moderator, Nasz

Post Reply
Tinghus

Tacx T1941 - Hvad gør jeg ??

Post by Tinghus » Thu Feb 23, 2017 12:45 am

Hej :-)

Jeg har kastet mig ud i at forsøge at få gang i noget træning over vinteren med en Hometrainer. For at det ikke skulle blive alt for dyrt, har jeg købt en TacxT1941 på den blå avis.

I "Pakken" var der motor, scensor, softeware med.

Jeg har dog støt på nogle udfordringer med mit nye legetøj:

1. Afstanden mellem magneterne til kalibering, skal være 3 mm. med mine pedaler og stel, kan jeg maks få det ned på cirka 15 mm. - Er der nogle som har en god idé til at formindske afstanden??

2. I forbindelse med købet, var der software med så jeg kan cykle løb og lign på computeren. Min computer har ikke CD drev og det skal benyttes til at kunne installere. Jeg har set på en opdatering på Tacxs hjemmeside, kan jeg downloade den også droppe det der fulgte med?

3. Min computer og USB stikket til styret kan ikke snakke sammen, vil det blive løst med en ny opdateret software?

4. ift. til modstand fra motoren, skal systemet være tilsluttet computeren eller skal magneterne kalibreres før at den fungere?

på forhånd tak for hjælpen :-)

Kasper

clucking

Re: Tacx T1941 - Hvad gør jeg ??

Post by clucking » Thu Feb 23, 2017 12:26 pm

Hej Kasper,

Vi kommer til at have lidt flere oplysninger fra dig:

1. Kan du uploade et billede eller på anden måde forklare, hvorfor afstanden ikke kan blive mindre?
Du skal ned på de nævnte 2-3 mm. før det fungerer.

2. Det kommer an på, hvilket software der fulgte med og om du er interesseret i at købe yderligere software. Følgende mulige stykker software kan potentielt have fulgt med din træner: Tacx Fortius (ja, forvirrende det hedder det samme som træneren...), Tacx Training Software (TTS) i enten version 1, 2, 3 eller 4.

3. Det gamle fortius software kan ikke bruges på en bit32 pc - så hvis det er den software du har, kan det være derfor.

4. Ja - en Fortius skal være tilsluttet en PC for at virke overhovedet. Andre nyere trænere kan fungere uden - f.eks. Bushido og Neo.

Mvh...Claus.
Shuttle XPC SX58H7 PRO
Intel i7-980 w. 6 Cores 3.33 GHz
16 GB Ram
GeForce GTX 750 Ti 2GB eVGA
Win 10 64 bit
500 GB SSD
Epson projector using 1980x1020
Neo running TTS and Bushido Smart running Tacx iPad app

Post Reply

Return to “Scandinavo”